top of page
  • תמונת הסופר/תאורטל

"איכותה של הרשת טמונה בכמות הקשרים ובעוצמתם"

עודכן: 22 ביוני 2020

אחת היוזמות החברתיות שיזמנו הייתה תכנית הכשרה והשמה תעסוקתית של צעירים עם אספרגר לתחום המידענות העסקית. הכשרנו כ- 20 צעירים ששולבו בתעסוקה בשוק החופשי ומצאו את היעוד התעסוקתי שלהם באופן שממצה את תחומי העניין והיכולות שלהם (אבל זה נושא לפוסט אחר). באחד מימי המיונים לקורס, כחלק מתרגיל היכרות ביקשנו מהמעומדים לבחור 2 כרטיסיות עם תכונה או תחביב המאפיינים אותם. השתתפתי גם, ובחרתי כרטיס אחד עם המילה "מוטיבציה" וכרטיס שני עם המילה "חברים". הסברתי שאני מאמינה שאת מרבית הדברים בחיים אפשר להשיג כאשר יש מוטיבציה גבוהה שמאפשרת התמדה. ובמקום שההתמדה והמוטיבציה אינם מספיקים, טוב שיהיו חברים. המחשבה העיקרית הייתה על רשת הקשרים החברתית והמקצועית שמקיפה אותנו וכמה עוצמה והזדמנויות טמונות בה. רשת הקשרים שלנו מאפשרת נגישות לידע מקצועי, נגישות לאנשים ובעלי תפקידים, מקום להתלבטות וקבלת משוב אמיתי ופתח להזדמנות עסקית.


אנשים אינם פועלים בריק, ידע אינו פועל בריק. ההגדרה של ידע (Knowledge) מתייחסת לכך שידע הוא סמוי, אישי ופנימי לאדם והוא תמיד בא לידי ביטוי בהקשרים הסביבתיים שלו. התחום של Organizational Network Analysis הולך ומתפתח, ארגונים רבים רוצים למפות את מערכות היחסים המקצועיות בתוך הארגון – לזהות מובילי דעה, מומחים, צווארי בקבוק. להבין את מידת החיבוריות ועוצמת הקשרים בין אנשים ובין יחידות ארגוניות כחלק מתהליכי ניהול הידע ופיתוח ארגוני.

מיפוי של רשת הקשרים שלנו מאפשרת לנו למצות ידע בצורה אפקטיבית, להוקיר ולהכיר מומחים, לסמן את האנשים שהם קונקטורים, אלא שתמיד מכירים מישהו שמכיר מישהו לחבר אלינו.

את הרשת יש לטפח – יש להשקיע בהעמקת עוצמת הקשר, כמות האינטראקציות ואיכות האינטראקציות עם חברי הרשת שלנו. הרשת היא עוצמה, ארגונים ואנשים שיטפחו את הקשרים שלהם מתוך אותנטיות אמיתית, הכרה והוקרה, יעמידו לעצמם בסיס איתן לצמיחה והתפתחות.


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page